Kontroll och mellanlandning

Av Hulta76
10 apr. 2024 08:22
Visningar: 117
Hej planerar att resa till USA över jul och nyår.
Jag undrar om man alltid blir utfrågad varför man skall till USA och får man då sitta i ett förhörsrum?
Kanske sett för många gränskontroll australien på tv . Men vill veta hur det går till.
Jag har inget att dölja och har en adress jag skall bo på.
Hur går det till på mellan landning? Är det samma process som på första för man flyger från ?
Någon man bör tänka på ?
10 apr. 2024 11:22
Det brukar bli några frågor i immigration, men man hamnar bara i förhörsrum om de behöver göra längre utredningar. Jag har hamnat där en gång.
Men det är osannolikt att du skulle hamna där.
Vid mellanlandning händer inget speciellt.
11 apr. 2024 06:39
Citerat från Worldofmarie:
Det brukar bli några frågor i immigration, men man hamnar bara i förhörsrum om de behöver göra längre utredningar. Jag har hamnat där en gång.
Men det är osannolikt att du skulle hamna där.
Vid mellanlandning händer inget speciellt.
Nja är första mellanlandning i USA är det där frågorna ställs. Jag reste över 20ggr under 15 år före pandemin och har aldrig blivit extra utfrågad så du har inget att oroa dig för, fast visst går pulsen upp när man står där så det du känner redan är helt naturligt.
11 apr. 2024 07:55
Citerat från Brycecanyon:
Citerat från Worldofmarie:
Det brukar bli några frågor i immigration, men man hamnar bara i förhörsrum om de behöver göra längre utredningar. Jag har hamnat där en gång.
Men det är osannolikt att du skulle hamna där.
Vid mellanlandning händer inget speciellt.
Nja är första mellanlandning i USA är det där frågorna ställs. Jag reste över 20ggr under 15 år före pandemin och har aldrig blivit extra utfrågad så du har inget att oroa dig för, fast visst går pulsen upp när man står där så det du känner redan är helt naturligt.
Jag trodde TS menade mellanlandning i Europa.
Men om det är i USA den sker (alternativt de länder som har amerikansk pre-check), så är det naturligtvis där frågorna ställs.