Prag- tips tack

Av Ell2014
3 apr. 2018 18:24
Visningar: 1496
Hejsan!
Jag och min familj ska åka till Prag för att fira mamma och pappa som fyllt 60 år.
Jag och min storebror behöver alla tips vi kan få:

Restaurang
-Någon lite tjusiga?

Öl-provning
- Några tips på bra ställen?

Sevärdigheter?
-förutom Karlsbron

Pubbar?
-Lokalt mysigt?

Boende?
Mysigt område?

Tack!!!
Av Desires
5 apr. 2018 17:44 (redigerad)
Prag är en riktigt mysig stad, o härligast nu på våren/försommaren!
I min reseblogg får du tips på restauranger, sevärdheter mm Titta in HÄR http://www.desires.se/#post47
Av Jokkke
6 apr. 2018 11:31
ufleku.cz - Restaurace Praha 1 är en jätte mysig pub i nya staden där du har bra ölprovning. Rekommenderar för en god lunch också på dagen. I närheten av puben hittar du Dancing House där du kan gå upp gratis men måste köpa någonting i baren och få en fin utsikt över staden. John Lennon muren är ett måste också i Prag. I närheten av den sevärdheten ligger John Lennon Pub som är min favorit Pub i Prag. Slottet är ett måste också men förbeställ din biljett. Jag gjorde det inte själv i Prag men rekommenderar en spökvandring utflykt. Det gör jag nästa gång jag är i staden. Bo mitt inne i stan antingen Mala Strana eller Gamla Stan.
Av Jimhan
6 apr. 2018 20:19
Tips på bättre restaurang: Portfolio. Modernt och ombonat med utsökt mat och bra service.
Av Zahide
12 apr. 2018 23:00
Jag kom hem från Prag för två dagar. Vilken underbar stad! Vill absolut åka dit igen.

- Gå över Karlsbron tidig förmiddag, då är det lite folk.

- Har ni sett filmen V som i Vendetta? I så fall ska ni åka till Anonymus bar, finns två stycken. Vi var till den som är i gamla
stan, men den ligger undangömd så det är bäst att söka den via gps. Väldigt speciella drinkar!

- Jazzboat skulle jag ha velat åka på, men det hann vi aldrig.
22 jan. 2019 20:05 (redigerad)
Hej alla,
Lånar tråden efter att ha läst era tips!
Vi är 5 eventuellt 7 herrar som åker till prag i Maj, torsdag-söndag.
Någon som har ett bra tips på boenden? Vi är inte de stökigaste människorna, men kanske inte de allra lugnaste heller så ett lyxhotell fullt med seniorer kanske är uteslutet!
Vi söker först och främst centrala delarna :)
Alla tips välkomna.