Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Torsdag 24 Januari 2013 - Stockholm

Vinter på Djurgården

- 16 gr. och strålande sol. För kallt för lilla barnbarnet så mormor får gå egen promenad på Djurgården, som är klädd i vinterskrud.
Väl utrustad med tjock dunjacka, skidbyxor, broddbeklädda kängor, tjocka tumhandskar, dubbelstickad toppluva och med sviktande gångstavar startar jag min promenad vid Djurgårdsbron. På väg mot Roddarklubben. Kameran fryser i innerfickan, men måste ändå ibland upp och göra sitt jobb. Mina fingar är stela mot avtryckaren. Går det att fånga den underbart vackra renvita naturen?

Känns som om mina ben går före kroppen, och att det är glid under fötterna. Möter många promenerare och jag undrar, hur kan det komma sig så här mitt på en torsdag? Hundar luftas, företagare på lunchpromenad, frisksportare, Minkpälsade Östermalmsdamer men inte en barnvagn att se. Det är för kallt för bebisar!

Kylan gör det trängande, och jag gör paus på Källhagens värdshus, där jag smiter ner på toan i källarplanet. Trodde jag skulle behöva inta en cappucino för syns skull, men det var fullt upptaget i barreceptionen, så det var lätt att smita förbi, trots min speciella utrustning (med stavar)!
Färden kunde lugnt gå vidare, och det tog ett par timmar, innan jag återvände till Djurgårdsbron, för att där ta bussen hem till lilla barnbarnet , som varm och go´ tog emot mormor i sin mammas famn. :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Brigitta säger:
Din promenad låter härlig , särskilt med ett barnbarn som väntade på dig hemma.
Postat 2013-01-26 18:04  Anmäl
Kustaffe säger till Bibchen:
Trevligt
Postat 2013-01-26 15:23  Anmäl
Bibchen säger till Kustaffe:
Samma här, och jag tänker "fuska" mig till sol och värme i Puerto Mogan snart. Kommer nog lite om det här.
Postat 2013-01-26 15:15  Anmäl
Kustaffe säger:
Låter skönt men nog väntar jag på våren och lite sol och varmare
Postat 2013-01-26 11:19  Anmäl
Sierra säger:
Nice :-)
Postat 2013-01-25 16:35  Anmäl
Karinlorvik säger:
Det är riktigt kallt här också, och vackert. Gick en skogspromenad i går eftermiddag för att fånga solens sista strålar över det frusna landskapet.
Postat 2013-01-25 11:44  Anmäl
Peroerik säger:
Vist är det härligt nu med riktig vinter? Brrrrrr...
Men isen växer i skärgården och förhoppningsvis kommer jag ut där till helgen.
Trevlig promenad hade du förstår jag.
Postat 2013-01-25 09:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
43 veckor sedan
Meditationsvandring
43 veckor sedan
Min sommarsäng
43 veckor sedan
Kyrkbröllop
43 veckor sedan
Skur efter skur........
43 veckor sedan