Stöd Ukraina

Petsods blogg

Måndag 30 December 2019 - Tauranga

Rundtur

Söndag 29/12
Vaknade i ett söndagsstilla och lugnt Te Puke. En lugn och bra plats att övernatta på. Åkte till Mclaren Falls i Lower Kaimai cirka 30 min söder om Tauranga. Platsen ligger längs hwy 29 men syns inte från vägen. Man tar av till vänster och vägen tar dig ned i en ravin där fallen finns. Inte det största vattenfall jag sett, men väldigt vackra omgivningar med mycket jätteormbunkar och andra växter. Väldigt lummigt. Väl väl ett besök. Efter fallen begav vi oss iväg tillbaka till Papamoa Beach för ett sista dopp. Papamoa har verkligen blivit vårt favoritställe och vi vill inte åka härifrån. Efter badet hur pandlade vi på Pak’ n Save och åkte sedan till campingen för dagen, Fernland Spa, 70 dollar för alla fyra samt fritt bad i deras stora pool. Bra pris. Väldigt fin camping i trevliga omgivningar. Campingen ligger nere i en ”gryta” nära vägen. Lite svår att hitta. Brant nedfart, endast en (1) toalett, ett mycket litet kök. El med inget vatten på platsen. Jag såg detta i appen, så jag var beredd med både fulla och tomma tankar! Vi badade i poolen under södra stjärnhimlen. 27 mineraler och varmt vatten från jordens inre. Ingick i priset. God natt.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
4 år sedan
Hongkong
4 år sedan
Sydney
4 år sedan
Sista dagen!
4 år sedan
Nyår!
4 år sedan